Saturday, 5 March 2016

Czy w ogóle mam w głowie coś oprócz kosmetyków?

Zwykle nie robię postów fotograficznych. Zawsze dbam o jakość zdjęć, jednak to tylko ilustracje do tekstu. Szczerze mówiąc, to właśnie pisanie jest moją prawdziwą pasją. 
Robię zdjęcia prawie codziennie - dla bloga, dla fanage'a, dla Instagrama, dla mojej profesjonalnej strony o Gdańsku, czasem nawet dla reklamy kosmetyków... Koncepcja, kompozycja, oświetlenie, edytowanie - wszystko staram się wykonywać profesjonalnie. Co do zdjęć, na których jestem - robi je mój mąż, jednak edytowanie to cały czas moja praca. 
Właśnie w taki sposób to działa i podobało mi się to. 
Problemy zaczęły się, gdy około tydzień temu napisała do mnie koleżanka ze szkoły fotograficznej, gdzie kiedyś poznawałam tajniki fotografii.
"Robimy album ze zdjęciami naszych absolwentów. - pisała, - Wyślij kilka swoich prac! Jestem pewna, że masz wiele świetnych ujęć, jesteś bardzo kreatywną osobą"
I wtedy zrozumiałam, że minął już prawie rok od tego dnia, kiedy dostałam certyfikat o zakończeniu kursu, a ja mogę się pochwalić tylko zdjęciami kosmetyków i ciuchów. 

Czułam się, jakbym rozczarowała wszystkich. Rozczarowałam nawet siebie - miałam o sobie lepszą opinię. Myślałam, że naprawdę jestem kreatywną osobą i kiedyś zrobię coś naprawdę doniosłego, coś, o czym można będzie powiedzieć "dzieło sztuki". Jednak fakty były nieubłagane - już od roku moja sztuka to próby zrobić zdjęcie kremu w taki sposób, żeby wyglądał kusząco i było widać nazwę, a szminka po edytowaniu zachowała swoj rzeczywisty kolor.


O nie, to też nie jest łatwe! Jestem bardzo dumna z tego, że mogę robić takie rzeczy, jak mi się wydaje, dobrze (jeszcze nie profesjonalnie, ale ciągle się rozwijam w tym kierunku). Jednak męczy mnie pytanie : 
Czy w ogóle mam w głowie coś oprócz kosmetyków?    


W albumie "Zdjęcia naszych absolwentów" jest już wiele zdjęć, z komercyjnych sesji i niezależnych projektów, brakuję tylko moich. Nawet te nieliczne, które nie dotyczą bloga leżą zakurzone w formacie RAW (od dziś są na blogu)


Mam kilka dobrych zdjęć, ale zrobiłam je telefonem. Ten fakt akurat bardzo dobrze mnie charakteryzuje - lubię robić spontaniczne zdjęcia, wolę łapać piękne chwile przypadkowo, a nie wychodzić w miasto z kamerą tylko po to, żeby znaleźć jakąś treść, która jest warta uwagi. Nie rozumiem sztuki dla sztuki - jeżeli robię zdjęcie, muszę od razu wiedzieć, dlaczego je robię, komu je pokażę. 


Nigdy nie miałam zamiaru zmienić świat swoimi zdjęciami. Praca fotografa zdecydowanie nie jest dla mnie. Ale jako amotorka mogłabym zrobić o wiele więcej. Nie widzę sensu chwytać za kamerę i od razu biec na ulicę, żeby coś udowodnić. Zacznę robić zdjęcia, kiedy będę miała na to ochotę. 

Gdańsk, Brzeżno

A póki co - post ze zdjęciami, którzy w żadny sposób nie dotyczy kosmetyków i mody :D 

Gdańsk, Brzeżno

Nasz pierwszy "projekt fotograficzny"
Koncepcja i stylizacja modelki - mój pomysł i wykonanie :)
Teraz widzę, że zdjęcia można było zrobić w zupełnie inny sposób, oswietlenie było okropne! :D




Moja piękna siostra i pies 





xD


"Warszawa" na wystawie retro samochodów w Kalinigradzie 


Taka prosta kompozyzja, ale podoba mi się klimat tych zdjęć. 



ZOO w Kalinigradzie. Słon jest taki smutny... jest za duży dla tego miejsca. 







Zachód to najbardzej trywialny pomysł na zdjęcie. Ale jak oprzeć się pięknu ? :) 

Kalinigrad

Kalinigrad

Kalinigrad

Gdańsk
"Typowy Gdańsk" 


Po prostu biurko i cienie


Ostatki luksusu
Gdańsk


Kwiaty, żywe i kamienne. Kalinigrad 



Jeszcze więcej psa :) 




Urodziny mamy i mój prezent. Ktoś może powiedzieć, że mama musi być w ostrości i będzie miał rację. Ale mam serię zdjęc tej chwili i to mi się podoba najbardziej, bo widzę tu prawdziwe szczęście. Kiedy jesteś na tyle szczęśliwa, że wszystko jakby zwalnia i traci ostrość, a potem nawet nie możesz przypomnieć sobie szczegółów - pamiętasz tylko niewyraźne obrazy i jest to niesamowite uczucie.


Jesienny poranek w Kaliningradzie.



Kilka zdjęć z foto wycieczki






 Koniecznie muszę wrócić do tych fotograficznych wycieczek, bo pomagają zauważyć piękno w otoczającym nas świecie i zmuszają szukać nowych sposobów samowyrażenia.


  Mam nadzieję, że nie wszystkie zdjęcia z tego posta są beznadziejne :) 
Od czasu do czasu zamierzam robić tego typu posty. A wasze komentarze to zawsze najlepsza motywacja do pracy :) 



P.S. Przypominam o konkursie, który nadal trwa na moim fanpage'u. Można wygrać dość nietypowe nagrody ;) 

44 comments:

  1. Jak dla mnie to duża część tych zdjęć jest na prawdę fajna :)<3

    ReplyDelete
  2. Wszystkie zdjęcia dokładnie obejrzałam :-) Świetny jest piesek siostry, super zwierzęta w zoo, inne zdjęcia również ciekawe :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To mój pies, ale niestety aktualnie mieszka u rodziców. Jego zdjęcia są zawsze najlepsze :)

      Delete
  3. Och, jaki slodki ten pies - wyglada zreszta na bardzo bliskiego kuzyna mojej psicy, bardzo podobne sa do siebie :)

    ReplyDelete
  4. Co Ty chcesz. Piękne są te zdjęcia, mi się bardzo podobają :) Twoja mama i siostra wyglądają na bardzo sympatyczne osoby :) Pozdrowienia :)

    ReplyDelete
  5. Nie wiem co chcesz od tych zdjęć. DObre są. z reszta, nie powinnas patrzec na to pod katem tego, ze ktos z toba ukonczyl kurs i nie robisz takich zdjec jakie robia oni. kazdy ma inna wizje. Wazne jest, ze twoje zdjecia lubia twoi czytelnicy.

    ReplyDelete
  6. Festiwal kolorów! Zawsze chciałam tam być <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    ReplyDelete
  7. Podoba mi się Warszawa(samochód), blok, zdjęcia willi z Gdańska, żurawie, most, graffiti, ekrany akustyczne, pączki z kawą i pies nad morzem. Ja często muszę posiłkować się zdjęciami ze stoków do składu czasopism i czasem bardzo mało odpowiada mojej wizji lub nie obrazuje tematu w odpowiedni sposób. Moja rada jest taka, że aby zdjęcie było dobre (nie technicznie tylko merytorycznie), musisz spojrzeć na temat zupełnie inaczej niż normalnie by się go odebrało. Wtedy możesz kogoś zaciekawić swoja interpretacją.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za radę! Cieszę się, że Ci się podobają zdjęcia, które uważam na najbardziej udane :)

      Delete
  8. ja ci powiem, że masz rękę do zdjęć :)

    ReplyDelete
  9. Jeju dlaczego te pączki ciągle się pojawiają? xD nabrałyśmy na nie ochoty xD
    Ale tak serio to robisz piękne zdjęcia i powinnaś z całą pewnością je wrzucać tutaj częściej :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :)
      Ja nie wyobrażam życia bez pączków :D

      Delete
  10. A ja Ci powiem, że te zdjęcia są całkiem niezłe :) Masz dobre oko i pomysł, a to już połowa sukcesu. Pomysł na spacery z aparatem jest fajny, jeśli masz dużo czasu, tym bardziej, że mieszkasz w Gdańsku, który jest bardzo wdzięczny do fotografowania :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję!
      Masz rację, w Gdańsk zawsze jest coś ciekawego dla zdjęć :)

      Delete
  11. Świetne są Twoje zdjęcia :) Ach i moje Brzeźno...ob do lata i na plażę.
    Wychowałam się w Nowym Porcie więc blisko do plaży ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję!
      Uwielbiam tam być nawet więcej, niż w Sopocie :)

      Delete
  12. Super zdjęcia :) Więcej wiary w siebie :)

    ReplyDelete
  13. Dla mnie zdjęcia piękne!
    U mnie też zachód, zapraszam :)
    WET-STREETS

    ReplyDelete
  14. Świetne zdjęcia! Koniecznie musisz robić więcej tego rodzaju postów ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, zamierzam je robić częściej :)

      Delete
  15. Zawsze mamy w głowie coś więcej niż tylko kosmetyki. Tylko inni, niektórzy inni czasem nas tak szufladkują ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostatnio postanowilam znależc nowe hobby, żeby mieć w głowie więcej czegoś innego :)

      Delete
  16. moim zdaniem są super!!! :)
    zapraszam do mnie sayyestothedressss.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. te zdjęcia naprawdę wyszły świetnie:)
    Sandicious

    ReplyDelete
  18. Bardzo podobają mi się zdjęcia. Kaliningrad jest piękny i nie jest specjalnie daleko od mojej miejscowości rodzinnej ;-)

    ReplyDelete
  19. Piękne zdjęcia. Plaża i piknik. A widać, że nie było ciepło. I te z rowerem przy starym domu. Wszystkie pokazują pièkno danej chwili

    ReplyDelete
  20. Ten słoń szczególnie mnie poruszył..,

    ReplyDelete
  21. bardzo fajne zdjęcia! potrafisz uchwycić moment

    ReplyDelete

Thank you for every comment you leave
Dziękuję za każdy komentarz