Thursday, 28 April 2016

Malbork photo diary

Music for the post:


To właśnie tata wpoił mi miłość do historii, legend i starych zamków, więc kiedy przyjechał odwiedzieć mnie w Polsce, od razu wiedziałam, że musimy wybrać się do Malborka. Czy wiedzieliście, że zamek w Malborku to największy zamek świata ze względu na obszar? Zamek został zbudowany przez Zakon Krzyżacki (początek budowy - 1274) jako twierdza. Ta twierdza pozostawała przez wieki niedostępna - a po długim oblężeniu, Polska po prostu kupiła ten zamek :D
Miałam zamiar zrobić więcej zdjęć, ale tata dosłownie nie zostawiał mi chwili, żeby zastanowić się nad kompozycją i światłem, bo chciał wszystko zobaczyć, dotknąć, wytłumaczyć.

To jest naprawdę świetne uczucie, kiedy możesz pokazać rodzicom kawałek świata.

Mam nadzieję, że spodobają Wam się zdjęcia, które zrobiłam, kiedy tata był zajęty kanapkami i domowym alkoholem.
(muszę przyznać, że miał rację - podróż jest o wiele fajniejsza, kiedy ma się swoją "podróżniczą" buteleczkę domowego likieru)

I'm pretty sure it's my dad who promoted a love of history, legends and old castles for me, so when he came to visit me in Poland I knew that we must go to Malbork together. Do you know that Malbork Castle is the largest in the world by surface area? It was built by the crusaders of the Teutonic Order (construction begun in 1274) as a fortress. The fortress remained unassailable - after a long siege Poland just bought it :D
I was going to take more pictures, but my dad literally didn't give me a second to stop and think about composition, light etc, he was so excited, he wanted to see everything, to touch everything, to have everything translated. 

It's an amazing feeling when you can show your parents a part of the world. 

Hope you'll like the pics I managed to take, while my dad was busy with his sandwiches and home-made alcohol :) 
(I must admit he was right - a trip is much more fun when you have a travel-sized bottle of home made booze)







 





 















 


37 comments:

  1. wstyd się przyznać ,ale byłam w tylu miejscach w Polsce a w Warszawie czy Malborku nie , muszę to koniecznie nadrobić,piękne zdjęcia!

    ReplyDelete
  2. Zdjęcia piękne, zamek okazały i robi wrażenie. Ty jak zawsze pięknie wyglądasz :) Zaciekawił mnie Wasz domowy likierek, przy takim likierku na pewno się fajnie podróżuje i zwiedza :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Zapytam tatę o przepis :)

      Delete
  3. pieknie! zawsze przejezdzalam obok ale nigdy nie zwiedzilam :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja też od kilka lat jezdziłam obók Malborka, ale w końcu znalazłam czas odwiedzieć zamek.

      Delete
  4. też zwiedzałam, naprawdę robi ogromne wrażenie ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    ReplyDelete
  5. Byłam tam. Pięknie jest. Super zdjęcia.

    ReplyDelete
  6. Chciałabym się tam kiedyś wybrać. Dla mnie takie zamki są niezwykle tajemnicze i romantyczne zarazem! ;)

    ReplyDelete
  7. W Malborku, jest pięknie.
    Byłam tam kilaka razy i co rusz wydaje mi się, że miasto jest coraz ciekawsze.
    Kocham historie i architekturę a tu znajduje się wszystko :)
    Śliczne zdjęcia

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Jestem pewna, że to nie jest moja ostatnia wycieczka do Malborka :)

      Delete
  8. Hej, bardzo ładne klimatyczne zdjęcia. Jeszcze nie miałam okazji być w Malborku. Pozdrawiam i zapraszam do mnie na www.lap-stajla.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. byłam już w Malborku ! Mam tam też przyjaciółkę :D
    Zdjęcia bardzo fajnie oddają klimat tego miejsca ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, chciałam pokazać mroczną urodę tego miejsca.

      Delete
  10. Nigdy nie byłam w Malborku, ale ostatnio czytałam dziewczynkom o tym zamku i coraz bardziej mnie kusi aby się tam wybrać. Tylko, ze mam prawie całą Polskę do przejechania aby się tam dostać.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jestem pewna, że Twoim dziewczynkom się spodoba w zamku :)

      Delete
  11. Też tam byłam jakis 2-3 lata temu i bardzo mi sie podbało :O !!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    ReplyDelete
  12. Kochana, dobrze to napisałaś o rodzicach :) Jak tacie się spodobało (chyba, że już był wielokrotnie w Polsce)? Pamiętam, jak przyjechała moja mama po raz pierwszy z jednym z moich braci. Za tydzień czasu musiałam im pokazać Wawę, Kraków i Trójmiasto. Były na koniec już ledwo żywe, zwłaszcza, że jechali do mnie samochodem i następnego dnia po powrocie z Sopotu wyruszyli do domu :) Za to mają świetne wspomnienia :)

    http://valerysdailyinspiration.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moje rodzice często do mnie przyjeźdzają, bo aktualnie mieszkają w Kaliningradzie. Za każdym razem muszę wymyślać coś nowego, żeby się nie znudzili. Ale z tatą jest dużo łatwiej, niż z mamą :) Tak, zamek bardzo się spodobał :)

      Delete
  13. Bardzo fajne widoki, a zdjęcia oddają historyczny klimat. Lubię zwiedzać nowe miejsca, w Marlborku jeszcze nie byłam i nie wiem, kiedy to nastąpi, bo częściej zwiedzam zagraniczne zakątki. Świetne zdjęcia:)

    ReplyDelete
  14. Też chętnie bym pozwiedzała. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jestem pewna, że Ci się spodoba :)

      Delete
  15. Nigdy tam nie byłam, mam nadzieję, że jeszcze będę miała okazję zobaczyć te miejsca. :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musisz po prostu zaplanować podróż i jechać ;)

      Delete
  16. przepiękne zdjęcia, byłam w tym miejscu kilka lat temu jako nastolatka :-)

    ReplyDelete
  17. Również uwielbiam historię, poszukuję ciekawych miejsc. Malbork niewątpliwie do nich należy. Świetne zdjęcia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeżeli lubisz historię, to miejsce jest idealne dla Ciebie :)

      Delete
  18. tak blisko mnie :) Malbork ma swój urok :)

    ReplyDelete
  19. Świetne zdjęcia, prawdę mówiąc nie bylam nigdy w Malborku :?(

    ReplyDelete
  20. Ja niestety nie lubię historii. Raz byłam w Malborku i myślałam że się zanudzę. Może to przez fakt że byłam bardzo zmęczona :) Ale najważniejsze że tobie i tacie wycieczka się podobała :)
    Gingerheadlife.blogspot.com

    ReplyDelete

Thank you for every comment you leave
Dziękuję za każdy komentarz