Friday, 8 July 2016

June favourites // Ulubieńcy czerwca

Music for the post: 


Sukienka w kwiaty, Księga Złudzeń , notes do rysowania, Młot Thora, gumka do włosów i olej do opalania z Grecji - takie są moi czerwcowi ulubieńcy. Szczegóły w poście :) 

A floral dress, Book of Illusions, sketchbook, Hammer of Thor, hair band and Greek suntan oil - they are all my June's favouites. For details click "read more" :D  

1.Dress / Sukienka

Kolejna sukienka z Second Handu za 5 zł.
Nie byłam pewna na jej temat, ale robiłyśmy zakupy z koleżanką, jej mamą i koleżanką mamy. Kiedy te kobiety zobaczyły mnie w sukience, od razu powiedziały, że wygladam tak, jakbym w niej przyszła. Dosłownie nie chciały mnie wypusćić ze sklepu bez tej sukienki! Było łatwiej ją kupić, niż tłumaczyć, dlaczego mam wątpliwości.
Teraz nie żałuję :D

My next Second Hand Dress for about 1 €.
I wasn't sure about this one, but that time I was shopping with a friend of mine, her mother and mother's friend. When they saw me wear the dress, they said that I was looking like I had come in this dress. They literally didn't want to let me out of the store without it. It was easier to buy it than to explain why I have doubts. 
I regret nothing now :D



A za zdjęcia dziękuję @vas_das (FACEBOOK // INSTAGRAM
Daria dopiero zaczyna robić zdjęcia i według mnie ma talent ;)

Great shoutout for my friend and namesake Daria, who made these pictures:) 
Looks like I've discoverd a new talent ;)




2. Book / Książka

Nie mogę powiedzieć, że Paul Auster to ulubieniec czerwca, bo to mój ulubiony autor ever, ale w czerwcu jakoś szczególnie dużo czytałam, więc pokazuję Wam książkę "Księga Złudzeń".
Nigdy wcześniej nie pisałam o książkach i nie wiem, jak o nich opowiedzieć bez "spoilerów". Kiedy czytam Austera cały czas dziwię się "Jak on to robi?!". Według mnie to jeden z najlepszych przykładów nowoczesnej intelektualnej prozy. 

Can't say that novels by Paul Auster are my "June's favorites", because he's been my favourite author since I first discovered his books over 5 years ago, but this June I had more time to read, so I'd like to tell you about "The Book of Illusions". I've never written about books before and have no idea of how to describe a book without spoilers. Just wanted to say, that when I read Paul Auster's books I keep asking myself "Damn, how does he do that?!". I find it one of the best examples of the modern "intellectual prose". 


No i żadna książka nie może się obejść bez ulubionej zakładki Black Label Society , którą podarował mi mąż razem z koszulką tego zespółu :) 

No book can ever be read wothout my Black Label Society bookmark, which I got from my husband along with a band merch t-shirt :) 


3. Notebook / Notes

Ostatnio znów zaczęłam pisać wiersze (nie pytajcie mnie, z czym to jest związane) i postanowiłam uczcić to nowym notesem. Idealny znałazłam w sklepie Tiger w Gdańsku. Ma grube białe strony, bo jest przeznaczony do rysowania. Rysować nie umiem :) 

I don't know exactly why, but a couple of months ago I started writing poems again, so I decided to celebrate this moment by buying a new sketchbook. The perfect one was found in the Tiger store in Gdańsk. It has thick pages, because it's made for artists. Unfortunately I'm not very good at drawing :) 







 4. Pendant / Wisiorek

Ten wisiorek znalazłam w piwnicy w domu moich rodziców w Kalinigradzie. Biorąc pod uwagę jego wygląd, to dobry początek dla fantastycznej historii o czarnej magii. Jednak sytuacja jest taka, że aktualnie większość moich rzeczy znajduje się w piwnicy (kiedy "uciekłam" do Gdańska niewiele mogłam zabrać ze sobą), a ten wisiorek dostałam w prezencie od mamy, kiedy wyjechałam na studia.

I found this pendant in my parent's house basement in Kaliningrad. Considering it's design, it could be the begining of a fantastic story with old secrets and dark magic. However, the fact is that most of my things are now stored in the basement (when I "escaped" to Gdansk I could take with me only a few of my belongings) and I got this pendant from my mum a long time ago. 


Pewnego dnia mama zauważyła, że nigdy nie noszę jej prezentów, bo nie są w moim stylu. Wtedy mama poszła do sklepu i powiedziała Pani od biżuterii, że ma córkę, która ubiera się na czarno i słucha rocka, i że chce zrobić jej prezent. 

One day my mother started to notice that I had never been wearing her gifts, beacause they didn't fit my style. She went to a jewellery store and explained, that she had a daughter who weared black clothes and listened to rock music, and that she was looking for a gift for me. 


Pani zaproponowała ten wisiorek (który z pewnością właściciel sklepu zamówił od producenta przez pomyłkę) i powiedziała, że jest to "Mjölnir" czyli "Młot Thora"Młot Thora wyglądał wystarczająco dziwnie, więc mama była bardzo zadowolona. 

A shopping assistant offered her this pendant (for sure the shop owner had ordered it by mistake) and said it was "Mjölnir" or "The Hammer of Thor". The Hammer of Thor looked weird enough, so my mother was satisfied with it. 


Od lat go nie nosiłam, ale teraz, kiedy powoli "regresuję" do swego stylu z liceum i jakoś szczególnie tęsknię za mamą, cały czas mam go na sobie.  

I haven't been wearing it for quite a long time, but now, when I'm regressing to my high school style and particulary miss my mother, I'm wearing it day and night. 


5. Mug / Kubek

Tylko i wyłącznie Muminki mogą zmusić mnie do wydania 40 zł (!) na kubek z Empiku. 
To kolejna historia, związana z mamą. Jakiś czas temu kupiliśmy ten kubek dla mamy, ale ona niestety nie była na tyle zachwycona Muminkami i kubka nie używała.

Nothing butt the Moonins could make me pay 40 zł for an aluminum mug
when you can get one for 5 zł. 
It's another story which involes my mum and gifts. Some time ago we bought this mug for her, but as it turned out she wasn't such a big fan of The Moomins. 


Znałazłam go przez przypadek i nie mogłam scierpieć tego, że Muminki stoją sobie gdzieś w odmętach szafy. Na szczęście mama od razu zgodziła się oddać mi kubek. 
Dodam, że jest cholernie niewygodny - bardzo się grzeje i nie mogę trzymać go w rękach. Ale Muminkom można wybaczyć wszystko. 

I found the mug accidentaly and couldn't let The Moomins gather dust on the shelf. Luckily, my mum agreed to give it back to me. 
I have to admit that it's extremly hard to use the mug - it gets hot everytime I want to drink coffee or tea. But who cares, it's Moomins! :) 


6. Hair ring  Invisibobble 

Mam te gumki do włosów już przez jakiś czas, ale dopiero w trakcie upałów zrozumiałam, jakie są wygodne. Na pewno warto zapłacić 15 zł, tym bardziej że w opakowaniu są trzy sztuki. Już nigdy nie będziesz potrzebowała żadnych innych gumek. Nie wiem jak to możliwe, ale ta gumka idealnie utrzymuje włosy i nie niszczy ich (magia).

I had been using Invisibobble for quite a while now, but when the weather became scorching and the only possible hair style was a "messy bun" I found out how much useful it was. Still can't understand how this little thing can be so strong, but the fact remains - it holds my hair perfectly and doesn't damage it. 
Hairbands of this kind are quite popular now, so I have to aware you - don't buy cheap fakes - it's a waste of money and a straight way to disappointment. 


Ale uważaj na podróbki! 
 

 7. Nail Polish / Lakier 

Kolor tego lakieru dobrze widać na zdjęciu. powiem tylko o jego trwałości - jeżeli szukasz czegoś na wakacje, żeby na 7-10 dni zapomnieć o manicurze - to właśnie idealne rozwiązanie :) 

I think these photos are good enough to show the perfect colour of  WIBO nail polish, so I only have to add some words about how long it lasts. If you're looking for a nail polish which allows you to forget about manicure for 7-10 days, for sure that's the right one. 



8. Suntan oil / Olejek do opalania

Olejek do opalania Carroten proukowany jest w Grecji, i tam właśnie kupiłam go dwa lata temu. Nie widziałam go w Polsce, ale według strony Rossmanna jest dostępny w tym sklepie (link)
Koleżanki cały czas pytają: "Tylko 15 SPF?! Kupuję minimum 50!". Ale fakt jest taki, że to może być nawet 150, jeżeli olejek/krem jest , liczby nie pomogą.

Suntan Oil "Carroten" is made in Greece, this is where I bought it two years ago, but I'm pretty sure it could be ordered anywhere in Europe. 
 Everytime I put it out of my bag, someone asks me "Only 15 SPF? My minimum is 50!". But the truth is that it can be even 150, if your oil/cream is , figures won't save your skin.


Jeżeli ten olejek uratował nas z mężem (mąż ma o wiele jaśniejszą skórę, niż ja) w Grecji, to znaczy, że poradzi sobie wszędzie. 
W czerwcu na Bałtyku było niezwykle gorąco, więc spędzaliśmy czas na plaży. Wszyszcy byliśmy bladzi, jakbyśmy dopiero co wyszli z piwnicy i mieliśmy różne olejki i kremy o różnych właściwościach. Wszyszcy oprócz mnie się spalili. Ja mam piękną opaleniznę. 

This oil protected me and my husband (who is even more pale than me) in Greece, so it definitely can save you anywhere. 
  This June was particulary warm so we spent much time on the beach. We all were equally pale and had our sun oils/creams with different qualities. Everybody got sunburned, except for me - I got a beautiful tan. 


Pamiętam, że kiedyś miałam krem do opalania o wysokiem SPF. Bardzo dobrze bronił mnie przed promieniami UV, ale przez całe lato pozostawałam biała, to też nie jest dobra opcja, bo działam na bateriach słonecznych.

Once I had a sun cream with a high SPF and it was probably quite valuable, because no UV could ever penetrate it. The problem was that I didn't get the slightest touch of tan that summer. It's not an option for me - I run on the solar power. 

***
Jacy są wasi ulubieńcy czerwca? Jak w ogóle minął pierwszy miesiąc lata? <3
 What are your June's favorites? Did you enjoy your first month of summer? <3

43 comments:

  1. Sukienka urocza :) Bardzo ładne jest to zdj z kwiatami w tle, możliwe, że wspominałam, ale masz piękny kolor włosów. Pasuje Ci ! Lakier z Wibo świetny, jakbyś mogła to podeślij mi zdj jak wygląda na paznokciach :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :*
      Na pewno odam więcej zdjęć z lakierem ;)

      Delete
  2. Śliczna sukienka i kubek :) Pochwalisz się wierszami? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :)
      Jeżeli czytasz po rosyjsku, mogę podesłać ;)

      Delete
  3. sukienka piekna i kubek swietny!

    ReplyDelete
  4. Mi minął egzaminacyjnie, a teraz mam praktyki wakacyjne, więc niezbyt ciekawie, ale za to teraz bardzo odpoczywam :) Zainteresowałaś mnie tym autorem, na pewno sobie obczaję. Aha, i też kocham gumki-sprężynki! Ja najpierw kupiłam na próbę jedną podróbkę, ale jestem tak zachwycona że przy najbliższej promocji kupię zestaw oryginalnych Invisibobble :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Widziałam na Instagramie, że dobrze odpoczywasz :)

      Delete
  5. Fajni ulubieńcy czerwca.
    Bardzo ładnie Ci w tej sukience w kwiatki :)


    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    ReplyDelete
  6. Ciekawi i oryginalni ulubieńcy :) Ciekawa będzie w szczególności zawartość notesu.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Może póżniej coś opublikuję na blogu :)

      Delete
  7. Bardzo sympatyczni ulubieńcy miesiąca. Kubek z muminkami jest naprawdę słodki a naszyjnik Z Młotem Thora sama bym nosiła :-)Miłego weekendu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie mogę Cibie wyobrazić z Młotem Thora XD :*

      Delete
  8. Szkoda, że kubek tak grzeje i jest nieporęczny, ale za to fajnie wygląda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W ogóle nie rozumiem, skąd moda na te kubki, są naprawdę niewygodne :(

      Delete
  9. Sporo tych ulubieńców, ten kubek mnie zachwycił :)

    ReplyDelete
  10. Sukienka jest świetna, sama kupiłam niemal identyczną w SH :P

    ReplyDelete
  11. W sukience wyglądasz wspaniale. Kubek - wiadomo Muminki. Rozumiem:)))). Uwielbiam Twoje posty- ale to juz wiesz.

    ReplyDelete
  12. Kazałaś mężowi pisać bloga za siebie? To zupełnie nie Twój styl pisania.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akurat myślałam, że to "klasyczny Brzydki Ptak" XD. Ostatnio piszę tyle tekstow w różnych językach, że już nie wiem, jaki jesr "mój styl pisania" :)
      Ale mąż wszystko sprawdza, jak zawsze :D

      Delete
  13. świetna sukienka ;) super zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    ReplyDelete
  14. Sukieneczka i lakier są świetne, chce takie!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    ReplyDelete
  15. Sukienka w kwiatki i trampki <3 Idealnie Ci w tym połączeniu ;)
    Młot całkiem niezły xD

    ReplyDelete
  16. Ta sukienka jest rewelacyjna :) aż szkoda, że ja nie umiem tak szukać ubrań :)

    ReplyDelete
  17. Już tak chodzi za mną ta sprężynkowa gumka do włosów...słyszałam same zalety o niej...a jeszcze jej nie mam :( Koniecznie muszę nadrobić zaległości i ją w końcu kupić ;) ;) ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polecam raz jeszcze, idealnie utrzymuje włosy podczas treningu ;)

      Delete
  18. lovely favourites...I need to check out Paul Auster.

    ReplyDelete

Thank you for every comment you leave
Dziękuję za każdy komentarz