Sunday, 4 December 2016

The Art of Planning // Norinommo Day Planner 2017 // Sztuka Planowania Twojego Suksesu

Music for the post:


Dawno temu kobiety suksesu miały księgi zaklęć, które pomagały im uporządkować informacje. Dzisiaj mamy plannery. 
Mój pierwszy pomysł, kiedy zobaczyłam planner Norinommo
"Czy ja w ogóle mam 588 stron planów? Nie tylko na 2017, na całe życie!"
Nie chcę nikogo oszukiwać, ten planner nie jest dla wszystkich. 
Ale o wszystkim po kolei. 

Once a successful woman had a spell book to organize the information.
Today we have planners.
My first impressions on planner Norinommo
"Do I even have so many plans? Not only for 2017, for my whole life!"
I won't lie to you - this planner is not for everybody.
Let's have a look at it ;) 


Rok temu dostałam trzy produkty Norinommo: Dziennik "Wspomnienia i Przemyślenia", Notes Podróżniczki i Listę Zakupów. Te produkty od razu trafiły do postu z Pomysłami na prezent, a o Notesie Podróżniczki pisałam osobno TUTAJ.
Kiedy dowiedziałam się, że na fanpage'u firmy trawa konkurs, w którym można wygrać Planner, od razu wzięłam udział i...poszczęściło mi się! 
Planner Norinommo to kwintesencja stylu i luksusu, i to zaczyna się już od opakowania. 

A year ago I got three pieces by Norinommo: Diary "Memories and thoughts", Travel Diary and Shopping List. I loved them so much that added them to my "Best Christmas Gifts ideas #madeinpoland" post, and later wrote a special post about Travel Diary. 
When I found out about the giveaway on Norinommo's fanpage with 2017 Day Planner as a prize, I knew it was my chance to get it :D
I took part in the giveaway and... got it!
The Norinommo Planner is a quintessence of style and luxury, begining with the package. 








Według mnie to gotowy prezent z klasą, w eleganckim minimalistycznym opakowaniu.

 It's a ready-to-give gift wrapped in elegant, minimalistic way.


A co mamy w środku? Powiem od razu, że nie mam zamiaru pisać tu o każdej z 588 stron. Szczególowy opis znajduje się na stronie producenta, na którą serdecznie zapraszam:
W poście postaram się pokazać to, co najbardziej mi się spodobało i dlaczego uważam, że ten planner jest dla mnie idealny. 

What do we find inside? First of all I should say I'm not going to show you all of  588 pages. You can find a detailed description in the on-line store:
In this post I'll try to show you what I like most about the planner and why I think it's perfect for me. 




Trzy wstążeczki! To istotne, kiedy pracujesz nad kilkoma projektami od razu i musisz mieć szybki dostęp do każdego z nich. Dwóch dodatkowych wstążeczek brakowało mi w Dzienniku "Wspomnienia i przemyślenia", i jestem bardzo zadowolona z tego, że moje potrzeby są zaspokojone. A nawet o to nie prosiłam! Magia ;) 

Three bookmarks! It's so important when you work on several projects at a time and want to have a fast access to information about them. I needed extra bookmarks in my "Memories and thoughts" diary, and I'm so happy to have my wish granted. I didn't even ask about it, it's magic! 


Jakość papieru. Mam jakieś snobistyczno-arystokratyczne ręce - jeżeli papier nie jest odpowiedniej jakości, czuję się bardzo nieswojo, strasznie się denerwuję i nie mogę napisać nic sensownego. Jeszcze w szkole oddawałam mamie zeszyty, które mi nie pasowały. 

Paper quality. I have a kind of snobbish and aristocratic hands - if paper quality isn't high enough I feel uncomfortable and stressed and, in the end, can't write anything. Back in school I returned copy-books to my mom, because I found their quality too low for my education. 


Po drugie - nie zawsze piszę długopisem albo ołówkiem. Używam markerów, żeby podreślać najbardziej genialne pomysły, wklejam obrazki i artykuły (dla inspiracji) i nawet rysuję czarną kredką do oczu. Papier Norinommo wytrzyma wszystko. 

Another thing is that I don't always use a pen or a pencil. I use markers to highlight the most genius ideas, glue pictures and inspirational articles, and even draw with a black eyeliner. Norinommo paper will survive it all. 


Dwie opcje samoorganizacji. Nie potrafisz starannie wpisywać planów pod konkretną godziną? Masz paniczny lęk przed stronami w linie? Bez paniki! Planner zawiera dużo "czystych" stron, gdzie można robić notatki i zapisywać luźne pomysły bez jakiegokolwiek schematu.

Two options of self-organization. You're physically not able to write your plans carefully in an strict order? Suffer a panic attack after seeing a rulled paper? Don't panic! The planner has many pages where you can write your ideas in a free way, avoiding the strict system. 


 A porządnego planowania powoli się nauczymy i dlatego mamy te strony w linie. 

 Little by little we'll learn how to plan systematically, so we have rulled pages too :)   



Ciekawostki, cytaty, inspirujące rozdziały. W Norinommo dobrze wiedzą, że plan bez inspiracji to tylko lista zadań, do realizacji których nigdy nie będziemy mieli weny przystąpić.

Funny details, quotes, inspirational parts. Plan without inspiration is just a list of tasks which we'll have no enthusiasm for.  




Dlaczego uważam, że ten planner nie jest dla każdego? 

Zastanawiając się nad tym całym planowaniem, doszłam do filozoficznego wywodu, że najbardziej organizacji potrzebują ... najbardziej wolne osoby. 
Nie potrzebujesz szczegółowego planowania zadań i celów, jeżeli masz określony grafik i codziennie robisz to samo. Nie mówię, że to źle, to po prostu wymaga innego plannera.   

Why do I think the Planner isn't for everyone? 

Thinking of the whole planning thing I came to a philosophical conclusion that people, who need more self-organization are the ones who have more freedom. 
You don't need a detailed plan for your actions and goals if you have a strict schedule and do the same things everyday. Don't get me wrong, I'm not telling it's bad, it's just a story for another planner.  


Potrzebujesz tego plannera, jeżeli: 

  • Podejmujesz decyzje sama i nie ma nikogo, kto zamiast Ciebie wymyśli, co i kiedy musisz robić, żeby osiągnać sukses (szczególnie polecam do szefów i freelancerów). 
  • Uważasz siebie za osobę kreatywną, ale bardzo uzależnioną od nastroju i inspiracji, więc potrzebujesz trochę więcej organizacji (dla projektantów, artystów itd). 
  • Masz million pomysłów i w 2017 chciała byś je uporządkować i coś z tego w końcu zrealizować (dla mnie, na przykład).



You need this planner, if:
  • You make your desicions by yourself and no one will ever tell you what to do to be successful (for high-end manages and freelancers)
  • You're a creative artistic person, but have to admit that too much depends on your mood and inspiration, so it would be useful to be more organized (for designers, artists, etc)
  • You have a thousand ideas and in 2017 you'd like to put them in order and finally turn something into reality (for me, for example)



Mam nadzieję, że utalentowana autorka tego plannera Anna Dadan mi wybaczy, bo planner został trochę spersonalizowany przeze mnie za pomocą tej słodkiej naklejki :D

I hope that talented author of the Planner will forgive me - it was personalized by me with a cute sticker :D

  

P.S.
Zawsze zaczynam komunikację z nowym plannerem albo notesem od tego, że wkładam między strony próbkę jakiegoś dobrego perfumu. Uwielbiam kartkować pachnące strony <3

P.S.
I always start communicating with a new notebook by putting a good fragrance tester between pages. It's so cool to turn the pages of a sweet-smelling book <3




8 comments:

  1. Piękne zdjęcia <3
    Pozdrawiam Niecoinna

    ReplyDelete
  2. Jeszcze nie miałam takiego plannera, ale bardzo by mi się przydał przy mojej sklerozie :) Pięknie wyglądasz :)

    ReplyDelete
  3. Wygląda bardzo ciekawie, przydałby mi się taki :)
    I am Allexandra

    ReplyDelete
  4. Pięknie jest zapakowany ;) sam w sobie też wygląda dobrze :) myślę że wielu osobą się przyda :) Ja chyba nie miałabym czasu na jego prowadzenie :)

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam trzymać w rękach takie wielkie plannery... ale już parę lat temu dotarło do mnie, że ze wzgledu na ich gabaryty nigdy ich ze sobą nie noszę i pod koniec roku okazuje się, że większość stron jest pustych, bo ja i tak notowałam na czym popadnie, co akurat było pod ręką ;D Dlatego rok w rok kupuję jesienne wydanie "Zwierciadła" z przepięknym i poręcznym kalendarzem do torebki :) Pokazuję je zawsze na Insta, jeśli jesteś zainteresowana :)

    ReplyDelete
  6. Pachnące strony jak najbardziej :)

    ReplyDelete
  7. Nigdy nie miałam plannera. A to przydatna rzecz! ;)
    Ps. Kolor włosów! <3

    ReplyDelete

Thank you for every comment you leave
Dziękuję za każdy komentarz