Friday, 17 March 2017

DIY - Jak odświeżyć buty? // How to redesign your shoes?

Music for the Post:



Wiosna a Ty nie masz nowych butów? Odnów stare! 
(i poczuj się Van Gogh'iem w międzyczasie) 


The spring has come and you don't have new shoes yet? 
Redesign the old ones! 
(and feel yourself a Van Gogh while doing that)





Mam trampki z Sinsay, które dobrze mi służyły przez całe lato, ale po sezonie zauważyłam, że już nie są takie białe, jak kiedyś, nawet po ponownym praniu. Nie chciałam zaczynać nowego lata z "nieświeżymi" trampkami, więc postanowiłam je odnowić, a dokładniej - pomalować. Inspirowałam się obrazem Van Gogha "Gwiaździsta noc". 


I'v been having the Sinsay white sneakers for quite a long time and I really love them, but I noticed, that they're not so white anymore. Not wanting to start a new summer with "worn" sneakers, I decided to redisign them by painting. Looking for any ideas, I got inspired by Van Gogh's "Starry Night". 

 


Do malowania będą nam potrzebne farby akrylowe, a takie można kupić w każdym sklepie artystycznym, albo, na przykład, w Empiku. Wybór pędzla zależy od tego, jaki mamy pomysł - dla "Gwiaździstej nocy" używałam plaskiego syntetycznego pędzelka do makijażu xD + pędzle z zestawu dla dzieci z Ikei.  


I used acrylic paits, you can by one in every artistic shop. The chose of the brush depends of what exactly you want to draw. For the "Starry Night" I used a flat synthetic make up (!) brush and an Ikea set of brushes for children. 



Farby akrylowe to sprawdzony sposób farbowania trampek - bardzo dobrze się utrzymują, nie boją się wody, a do tego są łatwe w użyciu. Najważniejsze jest to, żeby dać im wyschnąć - jeżeli będzie to potrzebne, polecam malować na kilka etapów. Np. najpierw namalowałam tło niebieską farbą, poczekałam, aż wyschnie, a póżniej dodałam "gwiazdy"


Acrylic paint is a good idea to paint sneakers - they are long-lasting, waterproof and easy to use. The most impostant thing is to let them dry properly - you should probably devide the process in two part. First I painted the background blue, them waited untel it's dry, and them added the "stars". 



Oczywiście, niekoniecznie musicie inspirować się Van Gogh'iem xD Jeżeli naprawdę potrafiłabym rysować, na pewno zrobiłabym kopię obrazów Salvadora Dali. 
Jednak postimpresjonistyczne trampki też mi się podobają ;) 


You don;t have to get inspired by Van Gogh at all xD If I could draw like a real artist, I would copie Salvador Dali's paintings.
However I really love my post impressionist sneakers. 



Na pomysł z falbankami trafiłam, kiedy szukałam inspiracji dla pokażu DIY w Alfa Centrum Gdańsk . Te falbanki to prawdziwy ratunek dla wszystkich, kto tak, jak ja nie lubi długich, skomplikowanych i kosztownych sposobów na DIY! 


I came up with the idea of tessels when I was looking for some inspiration for the DIY show in Alfa Centrum Gdansk. The tessels is a salvation for the ones who don't like complicated, long-lasting and expensive hand made technics. 



Według mnie falbanki to prosty i efektowny sposób dekoracji nie tylko butów, ale też torebek czy ubrań. Można ich użyć nawet jako biżuterię. 


I think it's an easy and attractive way to decorate not only your shoes, but bags or clothes as well, you can even use it as jewellery. 



We need:
1. Faux leather (10 cm, you can buy it in every dry goods store)
2. Scissors
3. Pencil
4. Glue
5. Pattern (here we have rectangular 5/10 cm, it depends on how long the tussel should be)



Będą nam porzebne:
1.Sztuczna skóra (ok. 10 cm, można kupić w każdym sklepie z tkaninami)
2. Nożyce
3. Klej
4. Ołówek
5. Wykrój (prostokąt, ja mam 5 na 15 cm, ale to zależy od tego, jak długa i pulchna musi być falbanka)



Obrysowujemy wykrój ołówkiem, czyli rysujemy na skórze prostokąt. 




Wycinamy prostokąt. Kroimy go na cienkie paski, ale tniemy nie do końca, pozostawiamy 0,5 cm, żeby paski się nie odłączyły. Ostatni pasek odcinamy, żeby z niego zrobić pętlę. 



Dajemy kroplę kleju na końcówki osobnego paska i łączymy je. Pętla gotowa! 




Teraz dajemy kilka kropli kleju na część z frędzlami, z jednej strony przyklejamy pętlę i zaczynamy zwijać, stopniowo dodając kleju. 






Prawie gotowe :) Trzeba trochę przytrzymać, żeby wszystko lepiej się skleiło. 




Jak Wam się podobają takie pomysły? Lubicie DIY? ;) 
 Do you like my DIY ideas? ;) 

10 comments:

  1. Trampki wyglądają super, znacznie lepiej niż przed metamorfozą :)

    ReplyDelete
  2. hahahah no ja bym na take cos sama na pewno nie wpadła :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/bikini-czyli-ciekawostki-o-ktorych.html

    ReplyDelete
  3. Świetny post:) Efekt końcowy mega, pozdrawiam!:)
    http://www.ladymademoiselle.pl

    ReplyDelete
  4. Farbki genialne. Ale zastanawiam się, czy czasem nie będą schodzić pod wpływem wody!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie będą :) Akrylowe farby to sprawdzony sposób na małowanie trampek. Nie można nimi malować, np, skórzanych butów, ale na tkaninach świetnie się utrzymują ;)

      Delete
  5. Cudowny post, efekt końcowy niesamowity, masz talent :D
    Buziaki kochana!
    Zapraszam także do mnie :)
    http://loveshinny.pl

    ReplyDelete
  6. Mam w szafie kilka par trampek, w których nie chodziłam bo się trochę podniszczyły i wstyd było mi w nich chodzić, ale zainspirowałam się artykułem: przepisnaszycie.pl/jak-ozywic-trampki/ i przerobiłam sobie jedną parę :) Wyglądają super i dostały drugie życie:)

    ReplyDelete

Thank you for every comment you leave
Dziękuję za każdy komentarz